3 lipca 2014

Park Miniatur w Inwałdzie, czyli szukamy inspiracji na wakacje

Od kilku dni już oficjalnie mamy WAKACJE. Znaczy się...  kto ma, ten ma. Ja wyjątkowo w tym roku wakacje mam już od miesiąca, bo na maturze moje obowiązki szkolne się póki co skończyły. Inni nie mają takiego przynajmniej dwumiesięcznego luksusu i dalej zasuwają w pracy. Ale prędzej czy później przyjdzie chwila wytchnienia i upragniony URLOP. Przecież o to właśnie chodzi, czyż nie? J Jakoś trzeba spożytkować zarobione groszówki, a letnia aura sprzyja wyjazdom. Szukając inspiracji na wakacyjny wyjazd proponuję przegląd najpopularniejszych atrakcji w Polsce, Europie i świecie w tempie ekspresowym. Zawitajmy zatem do Parku Miniatur w Inwałdzie i zobaczmy świat w pigułce.


Inwałd – niewielka mieścina położona między Andrychowem a Wadowicami, do której bez problemu można dojechać autobusem czy oczywiście własnym samochodem, oferuje nam szereg atrakcji. SPA, Warownię i Park Średniowieczny, Park Dinozaurów, Park Miniatur. Dzisiaj zajmę się tym ostatnim.


Ponad 50 miniatur najbardziej charakterystycznych budowli (polskich, europejskich i światowych) wykonano w porównywalnych skalach (1:25; 1:15; 1:10) i umieszczono w jednym miejscu. I tak na przykład spod wieży Eiffla widzimy Statuę Wolności i Operę w Sydney. Takie rzeczy tylko w Inwałdzie. :D


Wycieczkę po Parku Miniatur rozpoczynamy od polskich zabytków. 
I tak na dzień dobry pojawia się nam Zamek w Łańcucie czy Rynek w Zamościu.








Byliście już w tych miejscach? Tak?
No to szukamy inspiracji dalej!  J


Warszawskie Łazienki

Stadion Narodowy w Warszawie
Zamek Królewski w Warszawie

Zamek w Krasiczynie

Zamek Krzyżacki w Malborku
Latarnia Morska w Świnoujściu


Poznański Ratusz 



Wawel
Sukiennice


Tatry 
Kasprowy/Giewont
Pałac Lubomirskich w Przemyslu
Dalej nic...?
No to może wyjazd za granicę? :)

Koloseum  w Rzymie

Plac św. Piotra w Watykanie


Tadż Mahal
Łuk Triumfalny w Paryżu
Piramida Kukulkana w Meksyku

Mur Chiński
Bośnia i Hercegowina
Londyński Big Ben
Brama Brandenburska w Berlinie
Statua Wolności w Nowym Jorku
Krzywa Wieża w Pizie
Ateński Akropol 
Wenecja
Zaskakuje mnie precyzja i staranność wykonania miniatur, które wiernie odwzorowują swój pierwowzór.


A gdy miniatury znudzą się dzieciakom lub maluchy będą chciały kolejną dawkę wrażeń, Park oferuje inne atrakcje takie jak Luna Park, a w nim młyńskie koło, kino 5D, zjeżdżalnie, karuzele czy labirynt (taaak, tyle po nim błądziłyśmy, że odechciało mi się labiryntów raz na zawsze! A przejście wydawało się takie i proste i zabawne… :P  no cóż, nie podołałyśmy :( ).  


Czy któraś z tych replik spodobała się Wam na tyle, że macie ochotę zobaczyć jej oryginał? J


PS. I kto powiedział, że w jeden dzień dookoła świata się nie da? Ba, trzy godzinki i już po wszystkim! :) 



Park Miniatur w Inwałdzie
Dojazd: autobusem z Wadowic, Krakowa, Katowic
Cennik: 25zł bilet ulgowy, 30zł bilet normalny (ceny w sezonie letnim)
Bilety można kupić online.
Park Miniatur czynny jest cały rok, jednak nie wszystkie jego atrakcje są zawsze udostępniane. 
Większość z nich jest otwarta tylko w sezonie letnim. 

17 komentarzy:

  1. Byliśmy z mężem na początku marca i polecamy każdemu, mimo że wtedy dodatkowe atrakcje nie były czynne. Bardzo fajne miejsce na spędzenie wolnego czasu. Miniatury prezentują się fantastycznie. Chylę czoła przed tym, kto je wykonał, bo zrobił kawał dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, podoba mi się idea takiego parku miniatur. Dobra inwestycja. :)

      Usuń
  2. Pierwszy raz w Inwałdzie byłam w tym roku, w marcu i pamiętam, że nie wiedziałam w którą stronę patrzeć i czemu najpierw zrobić zdjecie, bo tyle tego jest! ;)
    I to fakt, też tak sie czułam - że objechałam świat dookoła w tak krótkim czasie :)
    A jeszcze fajniej, że w niektórych miejscach byłam naprawdę! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miło tak sobie pomyśleć "o, ładna ta replika, ale jeszcze piękniej wyglądało to na żywo". :)

      Usuń
  3. Niesamowite! Muszę tam pojechać, chociaż daleko mam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi w sumie też zawsze było jakoś nie po drodze, ale w końcu, trochę przez przypadek udało się zawitać do Inwałdu. :)

      Usuń
  4. Muszę się tam kiedyś wybrać, szkoda tylko, że to dośc daleko ode mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda się połączyć zwiedzanie Parku Miniatur z odwiedzeniem jakiegoś innego, pobliskiego miejsca. :)

      Usuń
  5. O, nie wiedziałam, że Tatry też mają :)
    Kurczę...Tadż Mahal to powalający nawet w miniaturze, marzę, żeby kiedyś zobaczyć ten prawdziwy na żywo :) Bardzo fajnie obfotografowałaś atrakcje Parku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tatry to nasza polska chluba, nie może ich zabraknąć! :)
      I masz rację... Tadż Mahal wygląda imponująco. :)

      Usuń
  6. Byłam tam już jakiś czas temu. Ostatnio bardzo modne parki miniatur przyciągają wielu turystów. Wcale się nie dziwię. Sama lubię oglądać takie miniaturki znanych na całym świecie budowli. Niestety będąc w Inwałdzie, nie widziałam wszystkiego - byłam przed sezonem - ale i tak mi się podobało. Może uda mi się tam jeszcze kiedyś wrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też lubię miniaturki. Można wtedy oglądnąć dany obiekt w całości albo "z lotu ptaka". :)

      Usuń
  7. Niedawno na innym blogu czytałam o Parku Miniatur ale nie myślałam, że Tatry też tam są :). Super! Może w tym roku uda mi się tam zajechać. Kilka godzin zwiedzania a można się poczuć bardzo światowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakżeby Tatr mogło zbraknąć? :)
      Taka krótka wycieczka dookoła świata.

      Usuń
  8. Witaj :) Zdjęcia super, Inwałd mam wpisany na listę moich miejsc do odwiedzenia. Jedna mała uwaga: zdjęcie podpisane jako zamek w Baranowie Sandomierskim to w rzeczywistości jest zamek w Krasiczynie :) Baranów Sandomierski ma zupełnie inny zamek. Również Pałac w Wilanowie inaczej wygląda zarówno od frontu jak i od strony ogrodu. Ale ogólnie przeniosłaś mnie po świecie, wprawiając w mocno wakacyjny nastrój, za co bardzo dziękuję :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojć. Dziękuję za zwrócenie uwagi. :) Już poprawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...