19 października 2012

Tanie podróżowanie, czyli Europa za pół ceny


Jakiś czas temu dostałam prezent - książkę „Europa za pół ceny” autorstwa Anny Kłossowskiej. Jednak ostatnio zupełnie nie miałam czasu na czytanie – szkoła, a także realizacja nowych planów pochłonęły mnie całkowicie. Dopiero teraz znalazłam chwilkę i coś zadecydowało, że sięgnęłam właśnie po tę książkę.



We wstępie autorka wprowadza nas w zagadnienia tańszego, bardziej ekonomicznego i barwniejszego zwiedzania. Podaje przykłady specjalnych kart międzynarodowych, które uprawniają do dużych ulg, bezpłatnego korzystania z  komunikacji miejskiej, czy wstępów do muzeów. Możliwości jest naprawdę wiele. Różnią się one oczywiście ceną, ale też i regionem, w których takie dokumenty są tolerowane. Osobiście nawet nie miałam pojęcia o istnieniu takich kart. Wydaje mi się jednak, że są one bardzo przydatne i warte polecenia. Na pewno też ułatwiają podróżowanie i sprawiają, że zaoszczędzimy mniejsze lub większe sumy pieniędzy. Przykłady takich kart znajdują się poniżej.




Po tym ogólnym wprowadzeniu zaczyna się charakterystyka poszczególnych europejskich państw. Na początku każdego ‘rozdziału’ autorka podaje informacje na temat każdego z krajów. 




Następnie opisuje dane państwo według następujących zagadnień: transport, noclegi, zwiedzanie, jedzenie, zakupy. Ponad to książka jest ubarwiona pięknymi fotografiami z danych krajów. Jedne, czego mi tam brakuje, to opisy tych zdjęć.  




Charakterystyka państw europejskich jest przeplatana praktycznymi poradami dotyczącymi taniego,  ale ciekawego podróżowania w danym regionie, i nie tylko. Znajdują się tutaj również pomysły na ciekawe trasy turystyczne zarówno dla koneserów, jak i szlaki dla każdego.




Jeżeli chodzi o sam opis zagadnień danego kraju to przyznam, że naprawdę jest on zredagowany w ciekawy sposób, zawiera setki praktycznych informacji i może stanowić swego rodzaju poradnik/przewodnik. To, co mi się podoba najbardziej to to, że autorka podaje mnóstwo adresów internetowych, pod którymi możemy znaleźć informacje o obecnych promocjach i ofertach, zawierają one też pełniejsze opisy danych miejsc, czy atrakcji turystycznych.




Moje ogólne wrażenie bardzo pozytywne i zdecydowanie polecam tę lekturę podróżnikom, szczególnie amatorom-pasjonatom. Myślę, że nie raz użyję tej książki jako mojego przewodnika po europejskich podróżach. Można powiedzieć, że jest taką małą skarbnicą wiedzy o tym jak podróżować za niewielkie pieniądze, na co zwracać uwagę, co zobaczyć, co kupić, gdzie pójść, gdzie przenocować, jaki środek transportu wybrać, co i gdzie zjeść. Aż nabrałam chęci na te europejskie wojaże…. ! 




Za jakość skanów bardzo przepraszam, ale ostatnimi czasy mój skaner zdecydowanie odmawia posłuszeństwa (nawet wtedy, kiedy jestem cierpliwa i uprzejmie proszę o wykonanie zadania!).
Jednak zależało mi na tym, aby pokazać choć kilka stron tej książki. Jej struktura jak widać jest bardzo praktyczna i łatwa w użytku. Zatem jeszcze raz polecam!  : )) 




1 komentarz:

  1. Już wiem, jaka będzie moja kolejna książka jaką kupię. Dzisiaj zakupiłam własnie przewodnik po Krakowie na podstawie Majki!! Wogóle muszę Ci opowiedzieć o moich przygodach z dziś!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...